جزییات وبلاگ

پیش بینی ثبت نام ۱۱۴ هزار دانش‌آموز خوزستانی در پایه اول ابتدایی

 به گزارش خبرنگار مهر، سیده فرانک موسوی پیش از ظهر امروز یکشنبه در آئین جشن پایانی یادگیری حروف الفبا در دبستان توحید ناحیه ۳ اهواز بیان کرد: در استان خوزستان بالغ بر پنج هزار و ۴۰۰ مدرسه وظیفه تعلیم و تربیت ۶۲۳ هزار و ۳۶۱ دانش‌آموز مقطع ابتدایی را بر عهده دارند.

 
وی با برشمردن اهمیت مهارت خواندن و نوشتن در دوره ابتدایی یادآور شد: مهمترین مهارتی که دانش آموزان ابتدایی باید در سال اول تحصیل خود کسب کنند، مهارت خواندن و نوشتن است و در این راستا آموزش و پرورش همه ظرفیت‌های تخصصی خود را برای توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و به خصوص آموزگاران پایه اول به کار خواهد بست.
 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و پیش بینی متولیان حوزه آموزش ابتدایی در سال تحصیلی پیش رو بالغ بر ۱۱۴ هزار دانش‌آموز بدو ورود به پایه اول در مدارس ابتدایی ثبت نام خواهند کرد.
 
موسوی گفت: یادگیری مهارت خواندن و نوشتن مهمترین و اساسی‌ترین گام در راستای تحقق امر جامعه پذیری دانش آموزان است و بر این اساس بخش مهمی از برنامه‌های مجموعه تعلیم و تربیت استان در حوزه ابتدایی بر امر یادگیری خواندن و نوشتن متمرکز شده است.